З жовтня 2016 по лютий 2017 в ЦРД «Лазурному» тривав проект: «Моя сім’я», який завершено фестивалем ораторського мистецтва «Заговори, щоб я тебе побачив». В проекті прийняли участь дошкільнята молодшого, середнього та старшого віку разом з батьками та вихователями. Діти складали розповіді, оформлювали колажі, вправлялися у ораторському мистецтві. Їх слухачами були, батьки та вихователі, однолітки групи та діти інших вікових груп.

 

6 лютого 2017 року вихованці центру прийняли активну участь у районному етапі Міжрегіонального фестивалю ораторського мистецтва «Заговори, щоб я тебе побачив», зайняли призові місця.

Вітаємо з першим місцем – Чернікову Карину;

 

               з другим – Четвертака Максима;

 

  з третім – Чабан  Катерину;

лауреата фестивалю – Сидельнікову Вероніку,

а також логопеда центру «Лазурний» –

                           Труш Катерину Володимирівну,

 

вихователів: Богуславську Надію Сергіївну,

 

  Савелко Валентину Олександрівну,

 

Терещенко Юлію Олександрівну.

          Міжрегіональний фестиваль ораторського мистецтва відповідає запитам гуманізації й риторизації освіти, що зумовлені специфікою сучасного інформаційного суспільства – потреба в людях, які вміють швидко сприймати мовлення в усіх його видах; встановлювати комунікативні зв'язки; бути толерантними, самостійними, ініціативними, інтелектуально розвиненими, здатними сприймати зміни, що відбуваються, і приймати відповідні риторичні рішення; створювати монолог, уміло вести діалог, управляти системою мовленнєвих комунікацій в межах своєї компетенції.

         1. Провідні завдання фестивалю

 

  1.1. Фестиваль ораторського мистецтва проводиться з метою:

 

 - виявлення талановитих і обдарованих дітей у жанрі ораторського мистецтва;

 

- формування риторичної особистості, що має стабільний комунікативний потенціал;

 

- виховання підростаючого покоління засобами мистецтва художнього слова;

 

- залучення фахівців до творчої співпраці з талановитими дітьми, надання їм професійної допомоги;

 

      - популяризації курсу риторики в системі дошкільної освіти;

 

1.2. Зміст програми фестивалю:

 

Номінація «Добре слово краще за багатство» для дітей старшого дошкільного (6- років).

 

1.3. Вікові групи учасників:

 

Діти старшого дошкільного (6 років).

 

1.4. Загальне керівництво підготовкою і проведенням фестивалю ораторського мистецтва здійснює КЗ «ЗОІППО» ЗОР.

        2. Зміст номінації «Добре слово краще за багатство»

 

Процес формування готовності вихованця дошкільного навчального закладу і молодшого школяра до риторичного виховання, навчання і розвитку передбачає емоційно-ціннісне ставлення і залучення дитини до процесу публічного спілкування, регулярних виступів у мовленнєвих ситуаціях «артист – публіка», «декламатор – слухачі», «диктор – телеглядачі», «оратор – аудиторія» тощо, накопичення позитивного досвіду успішного мовленнєвого вчинку високої якості – змістовного, етичного, естетичного.

2.1. Підготовлений публічний виступ на одну із запропонованих тем Орієнтовні теми виступів:

 

- Я – маленька чудова дитина,

 

А в майбутньому – гарна людина. (Розповідь про себе)

 

 - Хай завжди живе сім’я –-

 

 Мама, тато, брат і я! (Моя сім’я)

- Відомо навіть малюку,

 

Як добре жити в дитсадку.

 

-  Школа моя – велика країна,

 

 у ній розкривається кожна дитина. (За що я люблю свою школу).

 

-   Усміхнися всім навколо –-

 

  Небу, сонцю, квітам, людям.

 

  І тоді обов’язково

 

  День тобі – веселим буде! (Мій настрій)

 

-   Не вгадати вам нізащо,

 

 Яка з іграшок найкраща! (Улюблені іграшки, ігри) 

 

-   Хай оживає істина стара –-

 

Все починається з добра. (Мої добрі вчинки)

 

-    Є на світі свят багато –-

 

Урочистих, визначних. Та моє любиме свято

 

 Найприємніше із них. (Улюблене свято)

 

-    Виростай, дитино, й пам’ятай –-

 

 Батьківщина – то найкращий край! (Моя рідна Батьківщина: моє місто, селище, моя вулиця та їх пам’ятні місця)

 

-     З другом світ стає чудовим,

 

Навіть в зливу кольоровим! 

 

-   Треба завжди чемним бути,

 

 Слів чарівних не забути.

 

-    Якби був я чародієм,

 

Що зробив би я для звірів?

 

-   Мої улюблені книги

 

-   Комп’ютер для мене – це …

 

-   Що таке добре і що таке погано

 

-   Слово не горобець, вилетить – не впіймаєш.

 

-   Я – особлива дитина.

 

-   Умій сказати – умій змовчати

 

2.2. Непідготовлений публічний міні-виступ (риторичний експромт) на тему «Етикетні мовленнєві жанри» (вітання, прощання, вдячність, вибачення, згода, прохання, відмова, приховане прохання, запрошення, комплімент (похвала), привітання, заперечення, співчуття, заборона, оцінка)

 

 2.3. Умови фестивалю

 

 2.3.1. Тривалість підготовленого публічного виступу – 2 хвилини. Тривалість непідготовленого публічного виступу – 0, 5 хвилини.

 

2.3.2. У оцінюванні підготовлених виступів журі враховує:

 

 - емоційну чуйність і доброзичливість до людей;-

 

 -змістовність повідомлення, відповідність віковим можливостям;

 

 - уміння володіти своїм голосом; розуміти, коли треба говорити голосно-тихо, швидко-повільно, з якою інтонацією;

 

 - уміння співвідносити вербальні й невербальні засоби спілкування.

 

2.3.3. У оцінюванні непідготовленого виступу журі враховує:

 

-   наявність творчої індивідуальності й оригінальності;

 

-   прийоми встановлення контакту з аудиторією;

 

-   коректність мовленнєвої поведінки;

 

-  доцільність використання невербальних засобів спілкування – жестів, міміки, темпу,- гучності.